Vier jaar geleden waren er 116 rassen. Je kunt een heel boek bestellen waarin ze beschreven worden. Wellicht dat er weer een paar bij gekomen zijn, maar dat kan ik zo gauw niet vinden.

Toegevoegd na 9 minuten:
- Januari vorig jaar is er een nieuw biologisch aardappelras geïntroduceerd, dragende de naam Carolus.
- April 2009 heeft het Central Potato Research Institute (CRPI) heeft een nieuw aardappelras vrijgegeven dat uitermate geschikt is voor de bereiding van Franse frietjes: Kufri Frysona. De ontwikkeling van dergelijke rassen is belangrijk omdat de verwerkende industrie een steeds belangrijkere markt wordt voor de aardappeltelers.
- Maart 2008 is een nieuw schimmelresistent aardappelras 'Arroyo' vernoemd naar de president van de Filippijnen. De Northern Philippines Root Crops Research Training Center (NPRCRTC) heeft de nieuwe variëteit aanbevolen als beste aardappel voor de biologische teelt.
- enz.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Meer dan 116 rassen.

Nederland is wereldwijd marktleider wat betreft de ontwikkeling van nieuwe aardappelrassen en de export van gecertificeerde pootaardappelen. Deze prestatie, die zeer gunstig is voor de Nederlandse economie, is te danken aan de Nederlandse aardappelsector.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zowat 150 aardappelrassen die nu geteeld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Heb je daar een bron voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik was er net mee bezig om het te plakken en te kopieren.
Amadea
13 jaar geleden
Dat blijf ik merkwaardig vinden: knippen en plakken kost slechts twee seconden werk. Dat kan je dan toch veel beter doen vóór je het antwoord plaatst? Waarom doen sommigen het dan pas minuten later?
Er zijn veel rassen aardappels die onderverdeeld worden in de soorten bloemig, iets bloemig en vastkokend.