Een van onze konijntjes lag vandaag helaas dood in het hok :( Hoe komt het nou eigenlijk dat zo'n diertje dan zo naar hard aanvoelt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:( gecondoleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat de gene boven mij zeiden maar vooral gecondoleerd de meeste mensen met konijnen hebben kinderen dus ik zou met hen een nieuw konijntje kopen de volgende dag dat helpt vaak een heel stuk verassen helpt iets minder :)

Het beste antwoord

Dat komt door de lijkstijfheid die binnen 2-6 uur na overlijden intreed. Het onstaat door de ligamentjes in de spieren die in elkaar schuiven. Binnen 1 tot 3 dagen zal het lichaampje weer slap worden. Maar waarschijnlijk zal je het beestje dan al begraven hebben o.i.d.

Toegevoegd na 24 seconden:
En sterkte nog!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het vlees van het diertje is afgekoeld en zo ook zijn vet. Als dierlijk vet afkoelt dan wordt het wat harder.
Gecondoleerd.