Honden kwispelen als ze vol verwachting zijn van iets.
Dat kan het baasje zijn, maar ook de buurhond of iets lekkers.
Als een hond stopt met kwispelen, en de staart niet tussen de benen heeft (onderdanigheid) is dat overigens een teken dat je moet oppassen:
Hij/zij kan dan vanuit angst, agressie of het verdedigingsmechanisme aanvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

half.

Kwispelen is een uiting van vreugde, maar ook om aan de rest van de honden te laten zien dat ze geen kwaad in de zin hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De onze kwispelde omdat hij dan eten kreeg. Of dacht dit te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwispelen is een uiting van opwinding. Er zijn heel veel verschillende "kwispels", en als je een dagje op het hondenstrand gaat zitten, en kijkt naar het "hele"plaatje van de kwispelende hond, dus lichaamshouding, oren,rechtopstaand of platgelegd, bek wijd open of juist dicht, kraag opgezet of niet, hoge of lage kwispel, snel of langzaam - dan ga je de taal van de kwispel een beetje verstaan.
Daarom is het ook zo goed dat couperen van staarten nu verboden is - ze konden zonder staart een stuk minder goed communiceren met elkaar en met ons....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd kwispelen betekent dat een hond blij en vrolijk is en als je je hond dan goed verzorgt dan is die natuurlijk blij om je weer te zien;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als zijn staart kwispelt wil zeggen dat hij zin heeft om te spelen.Dan zijn ze ook soms een beetje wild...