Je hebt muilezels een mannetje en een vrouwtje. Het mannetje is niet vruchtbaar maar het vrouwtje WEL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja. Muilezels zijn een mix van Ezel en paard en zelf onvruchtbaar. Je krijgt ze dus door paring van paard en ezel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een muilezel is het jong van een ezelin en een paardenhengst, een muildier (soms ook muilpaard genoemd) is het jong van een vrouwtjes paard en een ezelhengst. In beide gevallen is het bijna altijd onvruchtbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slechts enkele keren vermeldt de geschiedenis nakomelingen van een muilezel, maar dit is hoogst uitzonderlijk en berust waarschijnlijk op toevallige foutjes van de natuur (net zoals misvormingen e.d.).

Muilezels zijn kruisingen tussen een mannelijk paard en een vrouwelijke ezel; bij muildieren is dit net andersom. Uit het feit dat zo'n kruising mogelijk is blijkt wel dat paard en ezel nog nauw verwant zijn aan elkaar. Alle stappen, van paring tot de versmelting van celkernen bij de bevruchting, zijn nog mogelijk. Toch zijn muilezels en muildieren steriel, oftewel onvruchtbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een hengst kruist met en ezelin, krijg je een muilezel (m/v). Als je een merrie kruist met een mannetjesezel krijg je een muildier (m/v). Het verschil is vrij makkelijk te herkennen : een muildier hinnikt en een muilezel balkt. Blijkbaar zitten de praat-genen bij de moeder.

Beide hybriden, want dat zijn het eigenlijk , kunnen ontstaan doordat de ouderlijke soorten blijkbaar nog tamelijk nauw verwant zijn, maar zijn zelf onvruchtbaar, zowel onderling als met elkaar.

Ze worden bewust gefokt om een lastdier te krijgen dat de gewenste eigenschappen van beide dieren heeft ; de kracht en vaste tred van een ezel met de kracht en het uithoudingsvermogen van een paard. Ze zijn ook makkelijker ge houden dan paarden omdat ze een minder streng dieet hebben; ezels zijn wat meer alleseters.