Muggen gaan niet op de smaak van bloed af.

Ze worden aangetrokken door de geur van afbraakstoffen die vrijkomen bij de verwering van zweet (Boterzuur geloof ik). Dit ruiken ze op > 100 meter afstand. Vervolgens localiseren ze de aders onder de huid door wamrte sensoren.

Je dieet beinvloed de geur die je afgeeft en kan je wel aantrekkelijker maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Als het vrouwtje zin heeft om bloed te zuigen heeft ze geen voorkeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig lees ik net in een boek van Patricia Cornwell, dat dr. Kay Scarpetta (forensisch pathologe), ergens in het verhaal "DODENROL" zegt dat muggen een voorkeur hebben voor bloedgroep 0. (Is het 0 - nul - of O oo?)
O, dacht ik, vandaar dat gevoel van bloedverwantschap, want ik heb bloedgroep 0 en ik weet dat die beestjes dol zijn op mij.
Maar ja, zoals je zelf al zei, ze is een loge, dus of het waar is ....