libellen kunnen bijten, en hard ook. (met bloed enzo) Heten in het Engels niet voor niets "dragonfly" Maar steken dat doen ze niet want ze hebben geen angel of steeksnuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een libelle heeft geen angel ik heb wel eens mensen horen zeggen dat ze werden gebeten door een libel. Dit lijkt me echter onwaarschijnlijk aangezien het totaal geen agressief dier is. Het is een erg mooi dier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee absoluut niet.

Libelles hebben uitgegroeide monddelen waarmee ze als larve water insecten vangen, en als volwassene vliegende insecten. Wellicht zouden ze daarmee kunnen bijten, maar dat lijkt me meer uitzondering dan regel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een libel heeft geen angel, dus waarmee zou hij moeten steken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de echte libelle steekt niet die bijt
de waterjuffer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zijn graag bang voor insekten, en praatten elkaar dan allemaal onzin aan. Een libel doet geen mens kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben door een Libel gebeten en dat voel tniet prettig!