Sjirpen krekels met hun achterpoten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moet je nou iedereen minnetjes geven omdat je weet dat ik gelijk heb?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom plaats je zoveel vragen heb je weer punten nodig?

Het beste antwoord

Nee, zij gebruiken hun voorvleugels door deze tegen elkaar te wrijven.

Ze hebben een geribbeld deel (ader op de linker voorvleugel en dit wrijven zij onder een hoek van 45 graden tegen de achterkant van de rechter voorvleugel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik dacht altijd dat krekels hun geluid maken door met hun vleugels over elkaar heen te wrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krekels maken geluid met alleen de vleugels. Sprinkhanen maken geluid door de vleugels langs de poten te wrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, met hun vleugels toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee met vleugels die heel heel snel bewegen waardoor er geluidstrillingen onstaan