Ze zoeken zoutschilfertjes in de huid, en dat is een versnapering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dat noemen ze vlooien. Maar echt verlossen zal waarschijnlijk niet lukken. Er blijven altijd vlooien over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlooien is eigenlijk geen goede benaming want apen hebben zelden vlooien, juist omdat ze hun vacht zo goed laten verzorgen.

Vlooien versterkt de band. Moeders vlooien hun jongen, en groepsgenoten vlooien elkaar. Wie hoog in rangrode staat wordt gevlooid door een aap uit een lagere orde. De aap die het minst te vertellen heeft, wordt dus bijna nooit gevlooid.

Toegevoegd op 15-06-2009 19:12:37
Ze halen trouwens ook pluisjes, schilfers en zandkorrels uit elkaars vacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig maar dat er vlooien zijn. Want dat is voor apen een heerlijke aanleidig om lekker aan elkaar te kunnen plukken. De vlooien vervullen dus een functie.
En vind je het ook geen heerlijk gezicht: zo'n aapje dat met een hele serieuze blik z'n vriendje aan het vlooien is.
En maar genieten ondertussen...
De vlooien zullen er altijd blijven. Verlossen ho maar.
En da's maar goed ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze verlossen elkaar van vlooien en van stress. Het heeft inderdaad een sociale functie.