Nee, dieren vieren geen feestjes. Dieren kunnen wel blij zijn om een bepaalde reden, om dat zo maar te noemen. Bijvoorbeeld omdat ze lekker warm op schoot liggen, of extra lekker eten hebben gehad, maar ze denken dan niet 'goh dit moeten we vieren'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Tja, ze doen niet aan slingers en balonnen... Maar net als mensen kunnen ze in een gelukkige bui zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dieren vieren denk niet een feestje op de manier zoals wij dat gewend zijn. Tenminste mijn katten trekken dan niet een paar flessen bier open. Maar ze kunnen zeker wel blij zijn om iets, uiteraard in het eerste geval eten. Ik heb zelf het idee, zeker bij mijn katten, dat eten ze toch nog wel het meeste plezier geeft. Zeker als ik ze iets speciaals geef, dan is het voor hen echt "feest".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen in Disney-films.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En op Hallmark-kaarten.
Nee ; feestjes zijn bij uitstek een sociale gebeurtenis in een complexe samenlevingsstructuur, waarin het onthouden van en anticiperen op bepaalde evenementen een cruciale rol speelt ; dan pas noemen we het ook een feestje ; als er 'iets te vieren' valt.
Maar als ik naar onze kat kijk, dan weet die van het hele leven een feestje te maken, met als hoogtepunt zijn 'dagelijkse' gekke vijf minuten (waarbij hij soms overigens zeer korte dagen heeft).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, als de kat van huis is dansen de muizen op tafel :P

Maar serieus, ik zou het echt niet weten. Ik denk het wel, alleen hoe kunnen wij als mens hun feeststemming herkennen? Blijheid zeker, bij honden en katten zeker goed te zien. Maar staat dat gelijk aan een feestje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen in Disney-films, maar ook bij Toon Tellegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Ze kunnen wel in een goede, blije of gelukkige bui zijn, maar een feestje vieren is natuurlijk iets heel anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, over het algemeen niet, feestbeesten weer wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat denk ik niet. Dit hoewel een groep gibbons er altijd bijzonder gezellig uitziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt wel, er kwam hier net een hele polonaise van katten, honden, eenden en konijnen voorbij. Een sort animal pride, allemaal topless en heel uitdagend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Wat beleef jij spannende avonturen om 1:00 uur 's nachts in een saaie zaterdagnacht in juni 2009... En dan: Topless dieren, niet naakt?? Dat is helemaal verrassend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is alles altijd net iets gekker als ergens anders.
Als groep kunnen chimpansees en bonobo's behoorlijk uit hun dak gaan als de spanning in de groep weg is. Is er bijvoorbeeld voedsel dan staan ze te springen en het lijkt op een feestje. Een hond is meer solitair en springt blij tegen je op als hij naar buiten mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eén van onze katten komt regelmatig met een kleine haas, een rat, een mus, een muis aanzetten.Ze legt de buit dan op de mat voor de achterdeur en als beloning krijgt ze meestal een schop van één de mannelijke gezinsleden, terwijl ze mompelen dat ze die troep daar niet willen zien. Ik las ooit eens dat het de grootste blijk van genegenheid en respect is die een kat de baas kan betonen.Misschien denkt die kat wel:Kunnen de baasjes dat lekker klaarmaken en dan is het feest!