Zijn er statistieken of grafieken waarop te zien is hoe oud de mens gemiddeld over 1000 jaar wordt?

Aangezien de levensverwachting alsmaar hoger wordt naarmate de eeuwen verstrijken ben ik wel benieuwd of we over 1000 jaar misschien wel 200 kunnen worden....

(Uitgaande van een redelijk natuurlijk verloop en niet dat er steeds meer onderdelen vervangen kunnen worden, zodat je na 200 jaar niks origineels meer hebt. Een auto kun je ook 200 jaar laten rijden maar dan zit er ook niets origineels meer aan!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (6)

Nee, ik kon het niet vinden maar denk ook dat het er niet is.

Deze cijfers zijn van zoveel factoren afhankelijk dat de tijdspanne die je vraag VEEL te lang is om een beetje een betrouwbaar antwoord te geven.

Hoe groter de onzekerheid, hoe groter de spreiding en dan zegt het niks meer.

Stel dat ze zeggen: de mens wordt dan 200 jaar +/- 125 jaar. dan bedoelen ze dus: kans is het grootst dat we tussen de 75 jaar en 325 jaar worden. Dat zegt dus eigenlijk niks. De waarde is dus wel 200 jaar maar de spreiding is 75 jaar naar boven of beneden

Zie de link daar staan wel wat leuke cijfers in maar NIET over de periode die je zoekt helaas
amigo
13 jaar geleden
Nee, die statistieken zijn er niet, omdat het vrijwel onmogelijk is om op die termijn iets over de toekomst te zeggen. Wellicht hebben we dan al lang een rejuvenatie-procedure ontdekt en worden we 1000 jaar, of wellicht is de hele mensheid tegen die tijs al verdwenen. Alles er tussenin is denkbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De levensverwachting in de verenigde staten neemt op het ogenblik al weer af door slechte voedingsgewoonten en een gebrek aan beweging en Nederland en Europa volgen de Amerikaanse trends evenals China. De gemiddelde levensverwachting zal nog wel een tijdje toenemen door het grote mensen in Azie, vooral in India is er nog een vrij lage levensverwachting. De grootste winst is nog te behalen in Afrika waar sommige landen een levensverwachting van 33 jaar hebben.

Mijn verwachting is dat de levensverwachting een plafond bereikt zoals de levensverwachting in Japan met misschien nog wat jaren winst. Dit plafond zal over 50 of 100 jaar bereikt zijn. Wat er daarna gaat gebeuren is nog veel speculatiever. Met behulp van technologie zal het wel mogelijk zijn dit niveau te handhaven en langzaam nog wat te verbeteren.

Er zouden door allerhande oorzaken nog behoorlijke dalen in kunnen optreden (zoals nu in tropisch Afrika door de aids-epidemie), door oorlogen, ziektes gevolgen van klimaatverandering, uitbarsten van vulkanen als Yellowstone etc..

Misschien wordt het wel mogelijk om mensen tegen hoge kosten in geld en menskracht nog ouder te laten worden, maar vaak wordt deze tendens gekeerd door de economie en werkt het succes niet door naar de algemene wereldbevolking zodat het succes daardoor beperkt wordt. Zo zien we na de maanreizen nog steeds geen intensief interplanetair verkeer van mensen, eenvoudigweg omdat het te kostbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1000 jaar is nog veel te ver weg om dat nu al te berekenen. maar ze zeggen bijvoorbeeld wel dat de mense binnen ongeveer 1000 jaar geen pink meer zal hebben .
wat ik eigenlijk ten zeerste betwijfel ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wetenschappers denken binnen 15jaar onstervelijkheid uitgevonden te hebben. Dit is dan onstervelijkheid in de zin van niet ouder worden of dood gaan aan ziekten. Zo zijn ze 2maanden er al achtergekomen dat ze met het enzym(eiwit) telomerase ervoor kunnen zorgen dat muizen jonger worden kwa fysieke en uiterlijke toestand. Als dit wordt toegepast op mensen worden deze ook niet ouder alleen jonger naar perfecte staat(rond 21jaar, wanneer je bent uitgegroeid).

Om alle sterf getallen door ziekte te stoppen moeten:
Fatcellen zelfdoden gemaakt worden
Ongewenste mutaties worden stopgezet
Celdeling herstellen
Telomerase verhogen
En cellen te herprogrammeren.

Meer info aubrey de grey
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud een mens in de verre toekomst word
heeft met heel veel factoren te maken

Bestaat de wereld nog wel over 1000 jaar?

Als de medische wetenschap in dit tempo
voorderingen blijft maken dan denk ik persoonlijk
dat de mens wel ongeveer tussen de 200 en 250 jaar
oud kan worden .

Alleen weet ik niet of we dan nog wel over een
mens praten of over een ( Robot )

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn hiervan geen echte statistieken
alleen maar veronderstellingen