Kan een hond zich een beeld vormen van wie ik ben.?

Onze yorkshire terrier,is nadat hij 3 jaar oud is totaal blind geworden.
Hij ziet al langer dan een jaar niks meer.
Maar mij heeft hij gekend toen hij kon zien.
Als ik van mijn werk kom,staat hij wel in de gang om mij te begroeten.
Maar kan hij zich ok een gedachte maken van wie ik ben.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt.

Het beste antwoord

Als de ene functie wegvalt zie je vaak dat andere functies sterker worden.

Sowieso kent hij jou. Uit een groep mensen zal hij kunnen ruiken wie je bent. En honden "kijken"ook met hun neus hè?

En ik denk inderdaad, net als de eerste reactie, dat hij nog een beeld van je heeft. Zijn baasje, die hem zo goed verzorgt en die mee gaat wandelen. Je stem, je geur, je manier van lopen.

Ons asielhondje ging onlangs weer mee naar het asiel om nog wat spulletjes voor de honden daar te brengen. Verheugd rende hij af op een van de verzorgers. Snuffel snuffel van herkenning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
wat leuk dat je hondje daar blijkbaar een fijne tijd heeft gehad :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt honden herkennen iemand waar ze een goede herinnering aan hebben ook waar ze een slechte herinnering aan hebben trouwens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle twee een mooi antwoord.
Moeilijk kiezen.
Daarom ga ik voor degene met de minste punten.

Andere antwoorden (1)

we kunnen natuurlijk niet in dat koppie kijken, maar ik zou niet verbaasd zijn als jouw hond nog steeds een visueel beeld van je heeft.
alleen hecht jij daar waarschijnlijk meer belang aan dan je hond.
hij hoort wie je bent, en vooral je geur is hem bekend en vertrouwd.
dat zijn vooral de zaken die bij een hond van belang zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Rieneke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+