kan een python van 8/9 meter een olifant wurgen?

niet dat ze dat doen maar is het theoretisch mogelijk dat een python een olifant dood kan wurgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Nee dat is niet mogelijk de olifant is te dik dus negen meter is te klein
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
te dik? is z'n nek dikker dan 9 meter dan??
ronron1212
13 jaar geleden
Een wurgslang kenmerkt zich door wurging dat doet hij door de longen in elkaar te drukken en niet de nek alleen de nek is een lastig gevecht voor hem. Lees eens wat meer over wurgslangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan nog, de omtrek van de buik van een olifant is ook echt geen 9 meter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof trouwens best dat je antwoord klopt hoor, maar een onderbouwing kan geen kwaad ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zeg toch dat ik je antwoord geloof, maar je beargumenteerd je antwoord totaal niet. Als je dit in je antwoord had gezet had ik je geplust...
ronron1212
13 jaar geleden
Ja wat voor meer onderbouwing nodig een wurgslang zoals ik al schreef wurgt doormiddel van het in elkaar persen van de longen langzaam aantrekken bij elke uitademing. en niet door om een keel te hangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zoals ik al zei, die onderbouwing begrijp ik, maar die had bij beter in je antwoord kunnen staan, dan was het gewoon vollediger geweest.

Andere antwoorden (1)

een python zou een olifant kunnen wurgen, maar er is echter 1 probleem al zou de python een olifant willen wurgen dan gaat de olifant waarschijnlijk op de python staan, en dan is het einde python, en loopt de olifant rustig door.

het wurgen is alleen theoretisch mogelijk, omdat de python veel langer en sterker is dan de olifant, maar in de praktijk is dit echter anders. een python kan de olifant niet doden door te wurgen, omdat de huid van de olifant heel erg dik is, en daarnaast is een olifant een veel te grote prooi voor een python. de python zou eerder vlugten, omdat het veel gevaarlijker is voor de python dan voor de olifant. een olifant is eigenlijk ook veel te sterk voor een python.

kortom, nee een python kan geen olifant wurgen.