Zijn pony's bokkeriger dan paarden of hoe zit dat allemaal.

ik ga op paardrijden maar mij lijkt een pony fijner vooral als je valt val je niet hoog en ik wil weten of ponys bokkeriger zijn dan paarden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Bij paarden en pony's is het ongeveer zoals bij mensen,ze hebben elk een eigen karakter.
je kan dus niet zeggen dat pony's meer bokken dan paarden.
Wel is het zo dat een pony kleiner is dan een paard,en als je valt val je van minder hoog.(niet per se minder hard)

Ik ga er vanuit dat je op een manege gaat lessen, de paarden en pony's die in lessen gebruikt worden worden bijna dagelijks bereden door verschillende mensen.Die zijn wel wat gewend en de kans dat er gebokt word is dus klein.

heb 4 jaar met plezier paardgereden,af en toe zal je een sikkeneurig paard (of pony) tegenkomen,in de les leren ze je hoe je ermee om moet gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pony's zijn van aard een stuk eigenwijzer dan paarden, een directe link met bokken kan je daarmee niet leggen maar ze zijn minder volgzaam dan paarden en hebben vaker een overduidelijke mening(als ze het niet met jou eens zijn).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak geldt, hoe kleiner de pony, hoe ondeugender die is;) maar zoals bovenstaand, het karakter kun je niet vaststellen op basis van schofthoogte. Bij een val van een groter dier heb je meer tijd om je lichaam te draaien. Als ik vroeger mijn van mijn B pony viel, landde ik meestal op mijn rug waardoor je longen even kunnen ''dichtslaan''. Bij grotere dieren kwam ik meestal wat prettiger terecht.