Ik heb gehoord dat het de laatste tijd heel goed gaat met de walvispopulatie.

Andere antwoorden (8)

de kat op mijn avatar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi
AWM
14 jaar geleden
Ja, het is maar goed dat je hem light bier geeft. Deze past niet meer waar die andere zat, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@antwoordman ..moet jij eens opletten wat daar allemaal past ;-)
de mens (door eigen toedoen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Javaanse neushoorn, hier zijn er nog maar 60 van over... zie link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor kun je het beste de 'rode lijst van de meest bedreigde diersoorten' van de IUCN naslaan.
Ik zie spinnen, de Tasmaanse duivel, een bepaalde zebra,
kijk zelf maar:
AWM
14 jaar geleden
Dat zijn er heel wat.

Toegevoegd op 07-06-2009 01:01:00
Volgens "de standaard" is het de Javaanse neushoorn.

Toegevoegd op 07-06-2009 01:05:15
Volgens anderen is het de ijsbeer....
http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1137863/It-freezing-warm-polar-bears-Amazing-pictures-worlds-endangered-creatures.html

Toegevoegd op 07-06-2009 01:06:06
Lokaal in Nederland is het weer de eikelmuis...
http://www.landleven.nl/nieuws/newsitem/48/eikelmuizen-geboren

Toegevoegd op 07-06-2009 01:07:23
.... of is het de blauwvintonijn samen met de mensaap?
http://www.vilt.be/Japan_vriest_bedreigde_tonijn_in_om_later_te_verkopen

Toegevoegd op 07-06-2009 01:11:34
In Afrika is het de Afrikaanse wilde hond....
http://www.wildcatsmagazine.nl/Reisverslag-ZEB2008.htm

Conclusie: het is nauwelijks vast te stellen. Er zijn overal ter wereld soorten die op uitsterven staan omdat er te weinig van zijn om de populatie in stand te houden. Als je de meest bedreigde soort van de hele wereld zou willen weten, dan moet je weten hoeveel er precies zijn, en hoeveel er voor die soort nodig zijn om de populatie in stand te houden. En er zijn ook soorten die alleen nog maar in dierentuinen leven, en niet meer in het wild.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij vonden net Maaike terug in een hoekje waar het erg stonk in de tuin. Maaike is een Merel die uit een nest was gevallen en een paar dagen in onze tuin rondhupte, maar we al enkele dagen misten. Onze poes kijkt nu heel schuldbewust naar me en ik denk dat Maaike zich het meest bedreigd heeft gevoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest bedreigde diersoorten zijn:

- Napoleonvis (Cheilinus undulatus)
- Tijger (Panthera tigris)
- Grote witte haai (Carcharodon carcharias)
- Irrawaddy dolfijn (Orcaella brevirostris
- Aziatische olifant (Elephas maximus
- Nieuwguinese tweeklauw (Carettochelys insculpta)
- Kleine geelkuifkaketoe (Cacatua sulphurea)
- Platstaartgekko (Uroplatus spp)

Voor meer info: zie bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De varkens