Is het ongezond om mensenbloed te drinken?

Er van uitgaande dat dit bloed vrij is van ziekten.
Is het bloed op zich ongezond om in te nemen als men, laat zeggen, 2 glazen per dag consumeert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
12.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ben je van plan, November? Ik kan me jou niet voorstellen met van die lange hoektanden op die foto. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gv!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wel een goede dorstlesser! hahah.;')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gv :-)
Kimath
13 jaar geleden
je wilt toch niet Twilight nadoen he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mensen die andermans bloed wel kunnen drinken,
maar die staan dan niet op goede voet met elkaar. Maar het is ondanks de voedingswaarde niet erg praktisch om ergens dagelijks 2 glazen vers bloed te verkrijgen. (gat in de markt?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geejeetje: dat komt omdat ik mijn mond dicht heb! Kimath: Twilight? Bah!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaalgesproken zou niemand het bedenken om een dergelijke vraag te stellen. Komt erg "vampiers" over. Mensenbloed is niet om te drinken. Erop antwoorden is niet passend bij GV.
Kimath
13 jaar geleden
gelukkig niet van twilight, daar ben ik heel blij om :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach hou toch op Bestevaer, dat is jouw mening, het is wel interessant om te weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit een leuke en originele vraag.
En die heeft niets te maken met of de vraagsteller echt van plan is twee glazen mensenbloed per dag te drinken.
De vraag is slechts of het ongezond zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op naar de bloedbank ?

Antwoorden (5)

Nee hoor. In Africa is er een stam die leeft van bloed & melk (En, indien ziektevrij, is er geen fundamenteel verschil met runderbloed).

Wat betreft eerdeere opmerkingen over resus factor.. Dat is natuurlijk onzin; Je drinkt het, je spuit het je niet in. Dus wordt het gewoon verteerd alsof je een bloederige steak eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt daar werkelijk de meest uiteenlopende ziektes van krijgen. Maar als het bloed helemaal vrij is van bacteriën en virussen kun je het drinken. Je krijgt dan wat zout, proteïnen en mineralen binnen. Er zijn aanwijzingen dat als je teveel bloed drinkt je maag in opstand komt door de vermenging met enzymen en je alles weer uitkotst.
Het verhaal over bloedgroepen moet je niet geloven, het komt niet rechtstreeks in je bloedbaan terecht.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat heb ik ook gezien, mensen die misselijk werden van het bloed dat hun keel inliep na een operatie omtrent hun eigen neus. In ieder geval zou ik bloedworst ervan maken nyx, als je echt moet.
Behalve de stam die Jelle al noemt, drinken ook de Masai het bloed van hun vee.
Ik ben daar geweest en het zijn hele mooie, sterke mensen.

Ik denk niet dat het veel uitmaakt of je het bloed drinkt van mensen of van dieren.
Wel kan ik mij voorstellen dat als je te veel bloed in een keer drinkt, dat je je dan even niet lekker voelt. Maar uiteindelijk is ons spijsverteringssysteem er op gemaakt om niet gewenste stoffen gewoon af te voeren.

Wiki:
De Masaï is een nomadenstam, ze kennen geen landsgrenzen. Vee is voor de Masaï onontbeerlijk. Ze eten het vlees, drinken het bloed en melk, gebruiken de huiden voor huizen en hun botten voor bijvoorbeeld kammen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In onze beschaving denk ik dat het ongezond is, liever drink ik een glaasje (bloed) wijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ik moet er niet aan denken, bloed drinken, ga al over me nek bij de gedachte...
Waarom zou je dit willen weten?:S