Is het ongezond om mensenbloed te drinken?

Er van uitgaande dat dit bloed vrij is van ziekten.
Is het bloed op zich ongezond om in te nemen als men, laat zeggen, 2 glazen per dag consumeert?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat deze vraag gesteld wordt beangstigd me wel een beetje. :p Maar als het bloed inderdaa vrij van ziekten is lijkt het me niet echt gevaarlijk als het dus om 'gezond' bloed gaat. Maar als je er héél veel van drinkt, zit je natuurlijk wel met hetzelfde probleem alsdat je bij een bloedtransfusie hebt. De bloedgroep moet namelijk overeen komen, anders gaat je lichaam antistoffen tegen je eigen bloed aanmaken. Plus eventueel het gevaar van de resusfactor.

Nee hoor. In Africa is er een stam die leeft van bloed & melk (En, indien ziektevrij, is er geen fundamenteel verschil met runderbloed). Wat betreft eerdeere opmerkingen over resus factor.. Dat is natuurlijk onzin; Je drinkt het, je spuit het je niet in. Dus wordt het gewoon verteerd alsof je een bloederige steak eet.

Je kunt daar werkelijk de meest uiteenlopende ziektes van krijgen. Maar als het bloed helemaal vrij is van bacteriën en virussen kun je het drinken. Je krijgt dan wat zout, proteïnen en mineralen binnen. Er zijn aanwijzingen dat als je teveel bloed drinkt je maag in opstand komt door de vermenging met enzymen en je alles weer uitkotst. Het verhaal over bloedgroepen moet je niet geloven, het komt niet rechtstreeks in je bloedbaan terecht.

In de bijbel staat in Handelingen 15:20 en in Handelingen 15:29 dat wij geen bloed moeten drinken. Dus dat dat hier geen gewoonte is heeft deels met de bijbel te maken. Er zijn landen waar het wel gebeurd zoals Nigeria en in China drinken ze bloed van een Hert!

Behalve de stam die Jelle al noemt, drinken ook de Masai het bloed van hun vee. Ik ben daar geweest en het zijn hele mooie, sterke mensen. Ik denk niet dat het veel uitmaakt of je het bloed drinkt van mensen of van dieren. Wel kan ik mij voorstellen dat als je te veel bloed in een keer drinkt, dat je je dan even niet lekker voelt. Maar uiteindelijk is ons spijsverteringssysteem er op gemaakt om niet gewenste stoffen gewoon af te voeren. Wiki: De Masaï is een nomadenstam, ze kennen geen landsgrenzen. Vee is voor de Masaï onontbeerlijk. Ze eten het vlees, drinken het bloed en melk, gebruiken de huiden voor huizen en hun botten voor bijvoorbeeld kammen.

In onze beschaving denk ik dat het ongezond is, liever drink ik een glaasje (bloed) wijn.

Waarom zou je dit willen weten?:S

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100