Hoe kan ik snel in slaap vallen?

Ik heb s'avonds veel problemen met in slaap komen, belangrijk te weten bij het antwoorden van deze vraag is dat ik mijn rustbrein moeilijk kan stilzetten en er een mogelijkheid van depressie is, ik ga waarschijnlijk binnenkort naar de dokter om dat vast te stellen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (4)

- Warme douche/bad nemen voor het slapen gaan
- Sporten (maar dan het liefst ‘s middags en niet voor het slapen gaan)
- Niet te veel lampen aan doen in het laatste uur voor je naar bed gaat
- geen stimulerende activiteiten ondernemen zoals TV kijken en computeren voor je naar bed gaat

Voor meer tips, zie bron.
Met dank aan Ruud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je moe bent en dat je s avonds geen koffie of redbull drinkt.
Doe s avonds iets leuks zoals een spel of kijk een leuke film zodat je tot rust komt en je gedachten zoveel mogelijk leeg kunt maken.
En sex voor het slapen helpt vaak ook heel goed om in slaap te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel eten en daarna de verwarming hoog zetten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luister hele rustige muziek voordat je gaat slapen. dat werkt bij mij ook altijd. Drink warme melk dat schijnt ook goed te zijn.
succes!