Zeer kleine kans. In principe kunnen er in sneeuw wel cysten van darmparasieten zitten van honden/vossen die in de buurt hun behoefte hebben gedaan ed. In ijspegels is de kans nog weer kleiner.

IK maak me daar nooit zorgen over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee hoor, zolang je geen gele sneeuw eet, is er niks aan de hand lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het schone sneeuw is, bv net gevallen dat zla je hier geen wormen van krijgen. Wanneer je denkt dat er dieren hun behoefte in de buurt of eronder gedaan hebben dan bestaat er een heel klein risico.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Salmonella is een beweeglijk staafje. Hij kan leven bij temperaturen van 5 tot 45 °C. Het beste leeft hij bij een temperatuur van 37 °C. dmv sneeuw kun je dus geen salmonella oplopen, dan is het dood.

Nu wat extra informatie voor het overige gevaar,

Sneeuw eten gevaarlijk?

Te veel eten is ongezond. Te weinig eten ook. Allerlei soorten eten zijn ongezond. En daar is er nu nog eentje bijgekomen: sneeuw. Zelfs op de meest afgelegen hellingen blijkt dat sneeuw stikt van de bacteriën. Of kan dat geen kwaad? - Door Steven Stol

Onderzoekers uit de Verenigde Staten waarschuwden onlangs dat zelfs in sneeuw dat in natuurgebieden ligt grote aantallen bacteriën zitten.

Het zijn zogenaamde pseudomonas syringae. Die kunnen ziektes veroorzaken in bonen- en tomatenplanten. Is dat dan gevaarlijk voor mensen? Valt mee, zeggen deskundigen. Eigenlijk komen die bacteriën overal voor. En andere bacteriën ook. Ze zitten op alles wat je eet en dat kan geen enkele kwaad.

Maar omdat de lucht vervuild is, is het misschien toch niet verstandig om sneeuw te eten, zeggen diezelfde deskundigen. Een hapje van je handschoen kan geen kwaad, maar een hele maaltijd van sneeuw is geen aanrader. En gele sneeuw raden ze ook af. Maar dat weet iedereen eigenlijk wel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.