Daar zullen we nooit het definitieve antwoord over te horen krijgen. Er zijn bronnen die beweren dat hij aangeklaagd is, en veroordeeld is voor fraude. Echter, er is geen enkel substantieel bewijs uit die tijd overgebleven die dit aan zou tonen.

Op basis van scans kan men nu foto's maken van de embryo's zoals ze er in het echt uitzien. Hoewel er verschillen te zien zijn, zijn de overeenkomsten met de oorspronkelijke tekeningen wel dusdanig dat ik niet verwacht dat er sprake is van Fraude, maar wellicht wel van 'wenselijk tekenen'. Een ieder die wel eens getracht heeft een waarheidsgetrouwe schets te maken van een dissectie weet precies wat ik hiermee bedoel. Voor anderen: Kijk even hier (Niet prettig voor de zwakke maag! http://img.youtube.com/vi/FIcHI_IHPd8/0.jpg) en probeer je voor te stellen hoe je hier een duidelijke schets maakt van wat hoe en waar aan elkaar zit.