Aangezien haar heel langzaam vergaat, maar iedereen heel veel haar verliest vraag ik me af waar al het haar blijft?

Toegevoegd na 9 uur:
Ik begrijp wel dat het in doucheputjes, op vuilnishopen en in de natuur eindigt, maar er moet toch heel veel haar in de wereld zijn, van al die mensen, die al duizenden jaren ongeveer 100 haren per dag verliezen, waar is dat allemaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
4K

Het beste antwoord

Ik denk dat het meeste haar
-in het riool verdwijnt, en er daar uitgefilterd wordt.
-in het afval terecht komt en wordt verbrand
-in de natuur verdwijnt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je een gladde vloer hebt, zoals laminaat, zul je heel snel 'stofrollen' vinden, dit bestaat onder andere uit haar en huidschilfers. Haar is doorzichtig, een enkele haar zie je meestal niet liggen, maar die zuig je wel met de stofzuiger op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij komt het allemaal in het doucheputje terecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij duikt het op in de stoffige hoekjes en als opgerolde dotten op de was na het centrifugeren :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haar dat in het zwembad verloren word komt in een zand filter terecht dat is een grote ketel met een meter (plus minus)zand er in hier stroomt van boven af water in dat onderin er weer uit komt haar en andere verontreinegingen blijven op de zandlaag liggen.
van tijd tot tijd word de richting van water omgedraaid en word de toegang van het water naar het bad afgesloten en word er water uit het bad het riool in gepompt de haren die zich verzameld hebben in het filter komen dan in het riool terecht(en dat zijn er best wel veel)
dat beantwoord maar een heel klein deel van je vraag maar toch