waarom draaien walvissen zich als ze in de lucht springen,

als ze uit het water springen belanden ze altijd op hun rug
waarom doen ze dat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben jij wel eens op je buik terecht gekomen als je in het water springt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Altijd" is een groot begrip...

Het beste antwoord

Om boven water te komen, moeten ze in een bocht omhoog komen. Wls gevolg hiervan zitten ze in een draai, waardoor ze al snel achterover vallen als ze echt boven water komen.

Echter, dit MOET natuurlijk niet. Orcas bv komen zoals dolfijnen boven en springen 'bochtjes'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk doen ze dat omdat op hun rug meer spek zit en het dan niet zo pijn doet om op neer te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer zelf maar met je rug in t water vallen (bollerug dus voorovergebogen) of op je buik (hol)

kijke wat het minst pijn doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met een gewicht van 70 kg plat op je buik op het water valt doet het al zeer, laat staan hoe het voelt als je 20 ton weegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze laten zich hard in het water vallen om zo bijvoorbeeld parasieten van hun rug te halen. Ze doen het dus tegen de jeuk.