Hoeveel weegt het kalf van een koe wanneer het ongeveer 1 week oud is, en hoeveel liter melk zal het dan per dag drinken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
8.1K

Het beste antwoord

Een kalf weegt ongeveer 43 kg wanneer het 1 week oud is.
Bij de geboorte weegt het zo'n 40 kg ... daarna voegt het ongeveer 450 gram per dag toe aan z'n gewicht

Toegevoegd na 7 minuten:
Ehhmmm ... vergeten te beantwoorden, maar het kalf zal zo tussen de 15 en 20 liter melk per dag drinken bij de moeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

een kalf weegt bij de geboorte ong 40 kiloe maar hoeveel het drinkt zou ik niet weten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeveer tussen de 40 en 50 kilo. Stierkalfjes zijn meestal wat zwaarder dan koekalfjes. Ze drinken 6 tot 8 liter per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de eerste vraag is al duidelijk antwoord gegeven
(gewicht is tussen de 40 en 45 kilo)

Qua hoeveel liter per dag:
Er is een verschil tussen de hoeveelheid liter melk dat een kalfje drinkt als het bij de moeder drinkt en wanneer het niet bij de moeder drinkt.
In het eerste geval is dat zo'n 12 liter en in het tweede geval zo'n 6 liter.
Een kalfje dat bij de moeder drinkt groeit dan ook sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kalf weegt bij de geboorte ongeveer 40 kilo. Als het een jaar oud is weegt het 350 kilo. Een kalf drinkt gedurende de dag bij zijn moeder precies zoveel als hij nodig heeft (logisch he?)