Ja.
Honden zweten bijvoorbeeld voornamelijk via de voetzooltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een uitdrukking "zweten als een otter".
Of een otter nou echt zweet weet ik niet. Misschien komt het omdat een otter vaak in het water zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een otter ziet er vaak nat uit, wegens dat water, dus lijkt te zweten.
Als je het over honden hebt, die hebben geen zweetklieren zoals bij ons. Daarom hangt hun tong uit als ze het warm hebben (zeker in de zomer). Daardoor koelt het lichaam van de hond wat af.
Nu mijn vraag: Noem je dat "het lichaam" van een hond? Of hoort dat woord enkel bij de mens? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, een paard is bijvoorbeeld behoorlijk nat na een ritje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja alle dieren zweten
alleen honden en varkens kunnen geen vocht kwijt door de huid en zweten door te hijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jahoor, alleen vaak niet op dezelfde plekken als bij ons. Een paard zweet over zijn hele lichaam zoals je al las. Honden en katten zweten vooral via de voetzooltjes.
De aanwezigheid van zweetklieren en de plek, verschilt per diersoort.
Warmbloedige dieren zijn over het algemeen wel in het bezit van zweetklieren ergens op hun lichaam, om overtollige warmte kwijt te kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige dieren wel, andere dieren niet.
Varkens, bijvoorbeeld, zweten niet. Dat is de reden dat ze in bepaalde religies als "onrein" worden gezien. Immers: als ze niet zweten missen ze een van de manieren om afvalstoffen uit te scheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja wij zweten ook en wij zijn zoogdieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, de meeste dieren wel. Veel dieren doen dat d.m.v. hun tong, of sommige doen het via hun huid.