Hoe is het mogenlijk dat iemand **** hoog kan springen, kom dit door sterke beenspieren (zo ja welke) en anders hoe dan?

http://www.youtube.com/watch?v=xjbjVSai0qA

Bekijk deze held :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

als je goed kijkt, verplaatsen die jongens hun gewicht op een manier dat ze er voordeel uit halen. de kracht er achter geeft een reactie kracht die hen nog hoger kan later springen.

dit kan je zien als een touw met gewicht er aan als je deze rond draaid en los laat de lucht in. komt deze hoger dan als je het gewicht met je handen de lucht probeert te gooien.