Ik meen ooit eens iets te hebben gelezen over een techniek van fotografie waarmee men haarfijn levende foetusjes in de baarmoeder fotografeerde.

Weet iemand misschien op welke site ik zulke foto's kan terugvinden. En zijn het wel echt foto's van de levende foetus in de baarmoeder? En zijn daarvan ook videobeelden te vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

je zou even op deze site kunnen kijken.. misschien bedoel je deze...

http://www.nightlion.net/photography/2009/photographs-of-the-foetus-by-lennart-nilsson/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De VBOK (vereniging ter bescherming van het ongeboren kind) heeft VEEL materiaal om mensen te overtuigen geen abortus te (laten) plegen.
Daar vloeit uit voort dat ze dus veel materiaal over het innerleven tijdens de zwangerschap hebben.
Dit gebruiken ze om as. moeders te motiveren het kind te krijgen.
Ik raad je aan contact met hen op te nemen.
Je zit dan "op de eerste rang" en wellicht hebben ze ook die film die je bedoelt, want die ken ik.
Volgens mij is het een BBC productie.
Hopelijk kom je met deze tips verder.
De film is inderdaad zo indrukwekkend dat de beelden nog op mijn netvlies staan.
Het is echter al een oudere film, misschien wel 20 jaar oud.
Maar de wording van een kind is van alle tijden, alleen is de techniek nu wat verder, tenzij het op 35 MM film staat, die heeft een HD scherpte, dus goed overgezet krijg je een gestoken scherpe weergave.
Succes!!