Zou een paard na 3 of 4 jaar nog weten wie zijn "kind" was. Een kat of hond zeker niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haar kind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haar veulen...........

Het beste antwoord

Ik denk een hond (bijna) zeker wel.
Mijn hond komt uit een nest van zes, waarbij alle puppen uitgewaaierd zijn over de regio.
Een enkele keer komt zij haar 'moeder' en 'broers en zussen' nog tegen in een wandelgebied. Hierbij valt op dat mijn hond (inmiddels 11 jaar oud) aanzienlijk enthousiaster reageert op haar 'broer of zus' of 'moeder' dan op een willekeurige andere hond. Dit niet incidenteel maar telkens weer. Dit geldt overigens ook voor de anderen honden uit dit nest (over en weer)
Dus: wat de Martin Gaussen ook mogen beweren, zover ik het meemaak is er zeker wel herkenning.
Kan zijn dat het enthousiasme van de baasjes mede van invloed is, alhoewel de herkenning op afstand er bij ons vaak nog niet eens is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach, martin gaus heeft ook de wijsheid niet in pacht. Mensen kunnen wel vanalles beweren over hoe dieren denken maar aangezien ze nooit daadwerkelijk in het hoofd van een dier hebben kunnen kruipen zou ik inderdaad net als jij, afgaan op mn eigen gevoel en ervaring.

Andere antwoorden (1)

ja, ik denk t wel, maar t ligt er ook aan waar enzo.
ik denk dat op een manege wel minder is dan een eigen paard.
wel minder dan een hond.