De Liervogel limiteert vaak geluiden die hij hoort. Verbazingwekkend om te horen. Of hij ook alle geluiden kan na doe weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gisteren nog op TV bij Ivo Niehe +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook. +

Andere antwoorden (8)

In ieder gevel ieder vogelgeluid: De Vlaamse Gaai.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder geluid weet ik niet, maar vooral kauwtjes schijnen er heel goed in te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja de naam weet ik niet van die vogel. Maar ik heb wel eens een filmpje op tv gezien waar een vogel zelfs het geluid van de sluiter van een fototoestel na doet. Die vogel was waarschijnlijk zo vaak gefotografeerd. Maar helaas weet ik de naam niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kauwen en spreeuwen kunnen erg veel geluiden imiteren.
Of ze _alles_ kunnen imiteren weet ik niet, maar ik weet wel dat een spreeuw hier een aantal mensen dol maakte in de tijd dat de mobiel net populair werd: die klonken allemaal hetzelfde, en de spreeuw kon dat heel goed nadoen. (Hij deed eerst de ringtone een paar keer, dan 'hallo' - stilte - praatgeluiden - stilte- enzovoorts ;-))
Er zat hier van de zomer een spreeuw die de buizerds van verderop nadeed, hoor je ineens zo'n krijsende miauw van het dak van je overburen komen, dat klopt niet ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zondag nog op de tv :daar lieten ze een vogel horen .naam ontschoten .
Die kon alle geluiden na doen zelfs van een motorzaag van de houthakkers .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, de Liervogel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grijze roodstaartpapegaai kan vrijwel alle geluiden immiteren

Toegevoegd na 5 minuten:
Dat varieert van zware mannenstemmen, allerhande ringtones, vrouwenstemmen , spraak en dialect .
Vooral de ringtones is lastig, die stoute vogel van ons heeft ons regelmatig bij de neus gehad.
Het veranderen van de ringtone helpt maar kort.
Dus intro's van bekende songs zijn (tot nu toe) safe.
Het zou me echter niet verbazen als ze ons ook daarmee eens in de maling neemt.
Omdat onze huistelefoon echter allen "normale "ringtones heeft, heeft ze ons toch vaak te pakken gehad.
Wat mij altijd weer verbaast is de diepe tonen die ze kan maken, een vogeltje van 600 gram, daar verwacht je dat niet van.