Antibiotica is een chemisch middel die slechte én goede bacteriën doodt. Dus tégen biotica.

Probiotica zijn bacterie culturen die van nature in je lichaam voorkomen en zorgen voor een goede weerstand. Zij ruimen namelijk de ziekteverwekkers op. Bij een te kort aan probiotische bacteriën in je darmen kun je dus ziek worden omdat slechte bacterien kans krijgen om toe te slaan. Dan is antibiotica nodig om deze op te ruimen, maar helaas ruimen ze dus ook de goede op. Daarom is het belangrijk om na een antibioticakuur een probiotica kuur te nemen om zo de goede bacteriën weer aan te vullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probiotica stimuleren de groei van goede bacteriën. Antibiotica doden slechte bacteriën.
Cryofiel
13 jaar geleden
Een probioticum is een voedingsmiddel met levende micro-organismen waaraan een gezondheidsbevorderende werking wordt toegeschreven. Het begrip pro-bioticum kan vertaald worden als "voor het leven" en is ontstaan als reactie op het begrip antibioticum

een antibiotica is een bacterie dodend medicijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anti maak vacterien dood.
Probiotica stimuleert groei van bacteriën.
Bronnen: