Wat is het gevaarlijkste dier wat je in de Nederlandse natuur, normaal gesproken, zou kunnen tegenkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag ;)

Het beste antwoord

De teek!
Veroorzaakt jaarlijks duizenden zieke Nederlanders en een redelijk aantal sterven eraan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Denk bijv. aan de ziekte van Lyme! Deze ziekte kan in een gevorderd stadium ernstige complicaties veroorzaken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Een wild zwijn met jongen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
zwaan met jong...
ganzen met jong
pfff die kunnen er ook wat van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een mens.......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een dier dat besmet is met hondsdolheid (hond, vos, e.d.)

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat dier heeft zijn natuurlijk gedrag verloren en is ongecontroleerd bereid om te bijten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De das

Toegevoegd na 4 uur:
De das is het grootste landroofdier van Nederland. Hij is ongeveer één meter lang. Hij weegt gemiddeld twaalf kilo en kan zo'n vijftien jaar oud worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een loslopende hond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die dier met die horens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De adder, al zal je die niet snel tegenkomen, want die is bijna uitgestorven in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat er nog altijd de meeste slachtoffers zijn door hondenbeten....

Ik stem voor hond

Toegevoegd na 2 minuten:
"Nederland telt 1,9 miljoen honden. In Nederland zijn er per jaar 150.000 bijtincidenten. Uit onderzoek tussen 1984 en 1996 blijkt dat jaarlijks 12.000 slachtoffers van hondenbeten behandeld werden in ziekenhuizen"
13 jaar geleden
Ik denk een adder, hoewel ik ook niet graag ruzie zou krijgen met een wild zwijn met jongen.