Waarom deinst mijn kat zo terug?

Mijn kat heeft de laatste tijd weer een nieuw merkwaardig gedraginkje. soms, als ik hem wil aaien, deinst hij terug en is hij echt bang. Ik heb hem nooit pijn gedaan en mijn gedrag is niet veranderd. Andere keren is er ook niets aan de hand.

Is dit normaal kattengedrag of is er een oorzaak voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Er moet een oorzaak voor zijn en waarschijnlijk als het een buitenkat is, is er iemand ander die hem gekwetst heeft.

Toegevoegd op 23-05-2009 09:26:52
Wel zielig trouwens. Ik heb zelf een kat van de poezenboot en zij is behoorlijk mishandeld geweest. Soms is het echt een kat die je met handschoenen moet aanpakken maar met veel liefde en zorg wordt ze door de jaren heen steeds liever. Jaha, in ons geval duurt het jaren voordat ze een beetje over haar trauma heen is. Daarom denk ik ook dat er toch wel degelijk een oorzaak is.

Toegevoegd op 23-05-2009 09:29:03
Tweede verklaring statische energie door wrijving?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heeft je kat een verwonding ergens?

Het zou daar een teken van kunnen zijn, dat hij ergens aan lijdt...

Ziekte van Lime, gezwel of katten-aids?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou iemand hem recent iets hebben aangedaan (misschien niet expres maar toch) en dat hij daardoorop het moment een beetje bang is voor mensen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gedrag is niet veranderd, maar is je geur misschien wel veranderd? Misschien is het wel zo simpel als die nieuwe lavendelzeep die je gebruikt als je naar het toilet bent geweest.