Het is inderdaad Jupiter.... :) Een google naar starchart levert een mooie site:

http://www.fourmilab.ch/yoursky/

Je ziet ook dat Uranus zich nu ook vlakbij Jupiter bevindt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is echt een goei antwoord;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat maar 1 antwoord Loenie;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft niks hoor;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie
Door s'avonds in de vraag, wordt er volgens mij naar de avond,- ochtendster gevraagd. http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=avond%2C-+ochtendster&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=496bf533970f9c31
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel helaas heeft U geen gelijk
Jupiter komt NU op in het Oosten om 21.05
Op dit ogenblik kan men Venus nog niet zien opkomen omdat ze nog te dicht bij de zon staat: Je kan ze wel zien ondegaan Zie onder mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is Jupiter, in ieder geval geen Venus...
Dat zal Venus zijn, maar pas op, Venus is niet het hele jaar 's avonds zichtbaar. Dit is afhankelijk van de positie van Venus tov de Aarde. Op het Noordelijk Halfrond is Venus 's avonds het best waarneembaar in november tot mei. Het zou dus ook om een andere planeet kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de avondster,die ook wel morgenster wordt genoemd,maar Venus heet.De naam Venus is ook van een zeer populaire nederlandse song,die werd vertolkt door de groep Shocking Blue met Mariska Veres als zangeres. Heeft zelfs in Amerika op no.1 gestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is Venus ook wel de ochtendster of avondster genoemd.
Net vóór zonsopgang en nog dichter bij de horzizon kan je ook Mercurius zien.
Eigenaardig aan Venus is hoe helderder hoe kleiner de Venus sikkel.
Venus heeft net als de Maan fasen en wanneer het minste belicht wordt naar ons toe , hoe dichter dat ze bij ons staat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Venus gezien van de Aarde :fasen

Toegevoegd na 17 uur:
OPGELET:

Het was me een plezier alles eens op te zoeken op mijn simulator:
Voor vandaag en volgende dagen:
Amsterdam:
Je kan momenteel VENUS niet zien opkomen in het Oosten , omdat ze nog te dicht bij de zon staat en dan al klaarlicht is.
Je kan de heldere VENUS wel zien onder gaan in het Zuidwesten om 20.23 in dezelfde richting dus als Maansikkel.
MERCURIUS kan je op dit ogenblik niet zien.
De Hemel is vanuit Amsterdam gezien op dit moment heel planetenarm ...Alee JUPITER is nog zichtbaar en die komt nu op in het Oosten om 21.05 en gaat onder om 8.30 's morgens in het Westen.
Uranus zit vlakbij Jupiter, maar daarvoor heeft U een telescoop nodig.

Toegevoegd na 18 uur:
Vanaf half oktober zal je Venus zien opkomen

Toegevoegd na 19 uur:
Mercurius zal je maar zien opkomen op ongeveer 29 december
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is dus de Jupiter!