Zijn er meteorieten gevonden met een samenstelling van materiaal dat vreemd is aan aards materiaal?

Niet dat ze niet op de tabel van Mendeliev mogen voorkomen .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor. De meeste meteorieten zijn ijzer- of steenmeteorieten, met een onderverdeling (zie bron 1).
Maar er zijn meteorieten waarvan de samenstelling nog steeds niet duidelijk is: "De precieze chemische samenstelling van de Allende-meteoriet, die bijna veertig jaar geleden neerkwam in Mexico, blijft voorlopig onverklaarbaar, zo melden Californische geochemici deze week in Science . Al langer is bekend dat de relatieve hoeveelheden van verschillende zuurstofisotopen in de meteoriet niet overeenkomen met die in gesteenten op aarde, of elders in het zonnestelsel. " (Zie bron 2).