Wie weet een sterrenwacht waar ik de Perseïden kan bekijken?

Het liefst niet te ver weg. Ik woon in Nieuwerkerk aan den IJssel en 1 uur rijden is wel het maximum. Ik heb al iets gelezen over een sterrenwacht in Rijswijk, maar ik wil graag weten of er nog meer zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik weet dat je ze ook gewoon zelf kunt bekijken, maar een donkere plek zoeken is bij mij in de buurt nogal lastig. (Ik woon in de buurt van kassen.) Verder vind ik het ook wel leuk om met meerder mensen te kijken die er ook interesse in hebben, mijn vrienden enzo vinden er namelijk niets aan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Sterrenwacht is in deze niet nodig, een verrekijker of telescoop evenmin. Het enige dat je nodig hebt, is slechts een donkere plek!

Toegevoegd na 1 minuut:
Mocht je toch een sterrenwacht willen bezoeken, kan je bij de laatste link een sterrenwacht bij je in de buurt zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je dat bij een sterrenwacht doen? Voor de gezelligheid en de uitleg? Want je kunt meteorieten niet door een telescoop waarnemen; de kans dat er eentje door het gezichtsveld van de kijker komt, is nl. erg klein. Gewoon met een paar vrienden een mooi donker plekje opzoeken, luchtbedjes mee, en naar de hemel staren maar!
Anders kun je op onderstaande site zien waar er allemaal sterrenwachten zijn. In Spijkenisse en in Dordrecht zit er ook een.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterrenwacht Halley in Heesch heeft een lange geschiedenis voor wat betreft het meteoren observeren. Ze zijn alleen open voor leden van de werkgroep meteoren .Wel wat verder van huis , op 1 1/2 uur rijden.
Misschien wil je eerst lid worden van de werkgroep meteoren van de Nederlandse vereniging voor weer en sterrenkunde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit jaar helaas geen Perseidenbarbeque... Neem jij de kolen mee, dan breng ik de vleesjes mee!
kijk hier even .

http://www.sonnenborgh.nl/page=site.home
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paar vrienden bij elkaar zoeken, luchtbed of ligstoelen mee en achter Gouda een plekje in het weiland opzoeken.
Succes!

Toegevoegd na 4 minuten:
In Zuid-Holland is de kop van Goeree de donkerste plek