Richard Branson; pionier of dwaas? Hij wil op korte termijn ruimtetoerisme. Kan me de schadeclaims al voorstellen als er iets misgaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Richard Branson staat bekend als een pionier die van extreme risico's houdt...

Of het een dwaas idee is zal achteraf pas blijken als er inderdaad schadeclaims zijn, omdat het mis gaat...

Ik vraag me alleen af in hoeverre het al mogelijk is om een passagiers shuttle de ruimte in te krijgen. Je hebt behoorlijk wat stuwkracht nodig om los te komen van de aantrekkingskracht die de aarde heeft. En dan heb je nog een snelheid van ruim 28.000 km/u nodig om niet terug te vallen naar de aarde...

Hiernaast loop je een verhoogd risico met het terugkeren in de dampkring...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Absoluut een pionier, de Columbus van de moderne tijd. Als je niet de ruimte in wil hoeft het ook niet he, niemand wordt verplicht. Claims geen probleem, ff documentje tekenen voor we je naar de maan schieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van beide. Als je zijn autobiografie leest is hij een rasondernemer die alles aandurft. Van muziekbusiness tot treinen en van de atlantische oceaan oversteken in een raceboot tot british airways de duivel aandoen. Hij is zesde op de ranling in de UK. De schadeclaims zouden slechts een fractie betekenen van zijn vermogen.(minder dan 0,1 %)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat alles mogelijk is als je jezelf maar goed laat informeren als je dan de juiste info en kennis hebt vergaard en je gaat je dan ook nog eens extra verdiepen in alles wat met ruimtevaart te maken heeft voor zover je dat nog niet weet dan kom je een heel eind.
En je kunt heel veel risico"s uitsluiten maar nooit alles er kan bijvoorbeeld zo maar ergens brandstof gaan lekken of je loopt tegen andere onvoorziene zaken aan.
Zou niet mogen maar ja zo"n dampkring bijvoorbeeld Kan al een Probleem zijn in heel het traject.
Maar dat is iets waar je jezelf ook weer extra op kunt focussen.
Maar alles heeft een goede voorbereiding nodig voor zover dat mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruimtetoerisme en de kans dat daarbij iets misgaat is niet het probleem, maar die idiote amerikanen die overal gelijk een prijskaartje aan moeten hangen van meer en nog meer als er iets niet volgens plan verloopt (en wat hier ook steeds meer en meer normale praktijk begint te worden...). Kom op jongens, niet alles is voorspelbaar (gelukkig niet, wat zou er nog voor lol aan zijn?), en soms gaat er iets mis. Accepteer dat. En ga anders lekker niet naar boven als je het risico niet wilt nemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welnee. Alle schade wordt uitgesloten in het contract dat je moet tekenen.
AWM