Ik zie op een ster na alleen een flikkerende ster aan de hemel, welke ster of planeet is dit?

Ik zie maar twee sterren aan de hemel. Een grotere flikkerende ster en een kleinere minder velle ster. Deze kleine ster staat recht boven de groten. Verder zijn nergens sterren te zie. Het is buiten nog niet helemaal donker. Welke sterren of planeten zijn dit?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.4K
Griffin
3 jaar geleden
Installeer NightSky op je iPhone of Android, hiermee kun je het heelal af turen en door simpel je telefoon camera te richten op de ster/planeet krijg je alle informatie die je maar wil. En je kunt satellieten zoals ISS / Starlink volgen. Een top app!

Antwoorden (1)

Typisch: sterren flikkeren aan de hemel, planeten stralen.
Je ziet dus waarschijnlijk een ster én een planeet. De fel stralende planeten zijn meestal Venus en Jupiter. Aangezien Venus momenteel niet zichtbaar is, zal de felle 'ster' Jupiter zijn geweest.

Toch een kleine slag om de arm v.w.b. de flikkerende ster:
Uit de bron: "Jupiter en Saturnus vormen nog steeds een hecht duo, dat een groot deel van de nacht te zien is. In de tweede helft van juni komen de beide planeten al vóór middernacht op. Jupiter is de helderste van de twee."
De flikkerende ster is misschien tóch de planeet Saturnus geweest.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Flikkeren komt door ons atmosfeer.
Ook planeten kunnen "flikkeren".