Waarom 'horen' wij niets van buitenaards leven?

Op de kalender van het heelal bestaat de mens nog niet zo lang, al het andere leven zou dus technisch meer geavanceerd moeten zijn. Waarom zoeken wij dan het heelal af naar leven en zoekt niemand ons?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

We hebben een significant geavanceerdere beschaving niks te bieden. Evenmin als wij veel aandacht besteden aan een mierenhoop. Misschien is er wel een groot blokkade van het zonnestelsel zodat niemand van buiten ons kunnen beïnvloeden: als een soort reservaat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk antwoord, jij hebt ngc gekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha.. Ja, zo slim ben ik ook weer niet! :P

Andere antwoorden (10)

Omdat aliens niet geloven in ''buitenaards leven''.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We horen daar niets van omdat ze buitenaards blijven. Zou dat buitenaardse leven aards worden, reken er dan maar op dat we er allemaal van zullen horen, heel snel.

Wij zoeken en hen en zij zoeken ons, maar we hebben elkaar nog niet gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We willen ze graag met onze oren horen.
Zo werkt dat toch niet!
Zij horen ons allang en er zijn ook allang gevallen van mensen die hen ook horen. Niet met hun oren overigens.
Ze zijn veel te dichtbij om met zintuigen waar te nemen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen enkele reden om te denken dat we niet voorop liggen met onze ontwikkeling.

Er zijn geen gegevens die daar iets over prijsgeven.

Dus is er ook geen reden om te denken dat andere beschavingen de onze vooruit zouden moeten zijn.

Dus is de vraag irrelevant.

Maar het kan goed zijn dat wij niets van buitenaards leven horen omdat ze in hun ontwikkeling nog ver bij ons achter liggen. Of omdat ze in de rest van het universum niet geïnteresseerd zijn.
13 jaar geleden
Of ze zijn er en zoeken ons niet, of ze zijn er niet en zoeken ons dus ook niet, of ze zijn er wel, maar ze kunnen ons nog niet vinden. Ik denk het tweede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensen in Nederland, zijn op zoek naar levende wezens op andere planeten. Maar we hebben natuurlijk nog lang niet alle planeten gevonden, want het heelal is zo groot. Misschien zijn er nog eel veel planeten, waar ook mensen wonen, die net als ons op zoek zijn naar levende wezens. Maar als we zo ver van elkaar zitten, komen we elkaar nooit tegen(misschien ooit) Misschien dat er ooit nog eens wat uit de ruimte komt, maar dat kunnen we nu nog niet weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het heelal vol zit met leven, dan is de Aarde niet interessant voor hun: gewoon weer zo'n planeetje met leven. Maar als er nauwelijks leven is in het heelal, dan is het veel moeilijker om ons te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou jij ons willen kennen? We zijn toch een virus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teveel naar The Matrix gekeken... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, gewooneen feit, hier nu drie minnen vertaal je het anders 10 plussen kijk maar na.
Nou misschien wel omdat ze niet bestaan.

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik kan ook geen reden bedenken waarom ze wel zouden bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we kunnen zoeken tot we een ons wegen maar de eerste bruikbare radio signalen vanaf onze aarde zijn hooguit een jaar of 80 oud.
De plaats in het heelal waar wel leven zou zijn die verstand van radio signalen zouden hebben kunnen wel 100 000 licht jaren hier vandaan zitten
.Voor we een reaktie hebben zijn we 200.000 jaar verder.
misschien is er wel 1000 jaar geleden een signaal van verre werelden hier geweest maar toen wisten we bij lange na niet wat radio signalen waren en dachten de buitenaardse beschavingen dat er hier geen leven was.