Hoe zwaar weegt de zon ongeveer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
barcelonaman en mathilda hebben blijkbaar uit dezelfde wiki-pagina gekeken :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja karamel en ook nog op hetzelfde tijdstip hahah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zag het barcelonaman wat een leuke avatar wie is dat?

Het beste antwoord

Als je de zon op aarde zou wegen (dus met de zwaartekracht zoals op aarde), weegt hij 2 quintiljoen kilogram. Dat is net zo zwaar als 2.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 (dertig nullen) pakken suiker.
.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat er heel veel gasdeeltjes op elkaar geperst zijn, is de zon heel zwaar. De zon bestaat helemaal uit gas en de aarde voornamelijk uit rots. De rots waaruit de aarde bestaat is ongeveer 200.000 keer zo zwaar als het gas waaruit de zon bestaat. Maar de zon is verschrikkelijk groot: meer dan een miljoen keer zo groot als de aarde. Hij bevat dus een miljoen keer zoveel gas als de aarde rots. Gas is vrij licht maar als je er heel veel van hebt, kan het gewicht toch nog heel groot worden. Als je de zon op aarde zou wegen (dus met de zwaartekracht zoals op aarde), weegt hij 2 quintiljoen kilogram. Dat is net zo zwaar als 2.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 (dertig nullen pakken suiker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zon is het zwaarste hemellichaam in het zonnestelsel. Het gewicht is haast niet in gewone getallen uit te drukken: 10^30 (= 1 miljoen x 1 miljoen x 1 miljoen x 1 miljoen x 1 miljoen) kilogram. Dit is te vergelijken met 750 keer alle planeten bij elkaar.