ik zou graag weten wat een radio relay is ?

Ik ontvang regelmatig een radiorelay van de marsrover curiosity.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat kan je nu doen met dit radiorelay

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Antoni
6 jaar geleden
Hoe ontvang je die precies? Kan je daar meer over uitleggen?

Antwoorden (1)

Radio stations die niet direct kunnen communiceren door afstand, terrein of andere moeilijkheden, gebruiken soms een Intermediair radio relay station(tussen station) om de signalen te herleiden.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een succesvol radiorelay is dan de een geslaagde ontvangst tussen marsrmarswagentje en spacestation en mijn gsm.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Een succesvol radiorelay is dan de een geslaagde ontvangst tussen marsrmarswagentje en spacestation en mijn gsm." Nee, wat de relay moet doorsturen van marswagentje naar een grondstation in de US hoor jij ook. Dus is er een gegeven moment gedurende de dag dat vanuit US de communicatie wordt overgenomen door Australië, maar dat het via de relay naar de US komt via IP bijvoorbeeld.
Nou dat stukje AUS->US hoor jij ook via een IP stream o.i.d.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Overigens is het signaal omleiden en niet herleiden.