50% Hij vergaat of hij vergaat niet

Toegevoegd na 6 minuten:
Maar nu serieus;
Het vergaan van de wereld kan niemand voorspellen, zelfs de maya’s niet. Er is denk ik gewoon een andere reden waarom hun kalender stopt bij 21 december 2012.

Toegevoegd na 7 minuten:
Een leuk plaatje hierbij gevonden; http://www.ongein.nl/plaatje-2012-11007.aspx

Toegevoegd na 11 minuten:
In ieder tijdperk waren er mensen die dachten dat de wereld wel eens snel zou kunnen vergaan. Dat gebeurt al eeuwen. En ze zaten er allemaal naast, want je zit nu gewoon ergens veilig op aarde op Goeievraag. Het jaar 800 zou bijvoorbeeld ook al het laatste jaar zijn. Dat bleek uit berekeningen op basis van de bijbel. Bovendien waren er in de jaren daarvoor allerlei slechte voortekenen, zoals een meteoorinslag en vreselijk noodweer. Maar in het jaar 800 gebeurde er helemaal niks. Ook de jaren 1000, 1915, 1975 en 2000 zouden het einde betekenen. Allemaal mis. En nu is het weer 2012, als je de geruchten mag geloven.

Maar we hoeven ons volgens de Amerikaanse Maya-deskundige John Major Jenkins geen zorgen te maken. ‘In de Mayakalender staat alleen dat in 2012 een nieuwe periode aanbreekt. Nergens staat dat de wereld dan vergaat. De mensen op internet zitten er heel erg naast.’
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nihil. Wij maken dat niet meer mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n vaart zal het wel niet lopen met het vergaan van onze aardkloot. In ieder geval veel later dan 2012.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, nu je het zegt, inderdaad!
Net zo groot dan dat jij morgen gekroond wordt tot koning van Nederland. Niet dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijne Koninklijke Hoogheid gaf te kennen dat hij zich niet kan zich niet vinden in deze insinuatie.
Hoogachtend, de persoonlijk secretaris van de Prins van Oranje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmm... En doe um de groeten maar terug! :-)
Die kans is aanwezig, maar verwaarloosbaar klein.
Er worden steeds meer Near Earth Objects ontdekt die de baan van de aarde kruisen en in theorie in botsing kunnen komen en groot genoeg zijn om een vernietiging te veroorzaken die zijn weerga niet kent. Echter, zelfs dan is de kans groot dat de aarde niet geheel vergaat.
Datzelfde geldt voor de 'major natural disasters' die in theorie zouden kunnen gebeuren, zoals de uitbarsting van een supervulkaan. Het zou kunnen, maar de kans erop is verwaarloosbaar klein, en zelfs dat zou de wereld niet geheel vernietigen. Wel kan het deze planeet voor mensen onbewoonbaar maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, die kans is nogal lastig in procenten uit de drukken, omdat we het simpelweg niet weten, maar ik schat hem persoonlijk bijzonder klein in (tussen de 0 en 0.001%) reële bedreigingen zijn objecten uit de ruimte waarmee we zouden kunnen botsen wat wellicht het einde van de wereld zou betekenen. Deze objecten kunnen we vrij goed in de gaten houden en voor zover ik nu weet zijn er morgen (en de komende duizend jaar) geen objecten uit de ruimte op weg naar de aarde. Een andere bedreiging is natuurlijk de mens zelf. We zouden (per ongelijk of expres) de wereld kunnen opblazen met bijvoorbeeld een atoombom. Dit is theoretisch gezien mogelijk, maar ook die kans acht ik vrij klein gezien de strikte veiligheidsmaatregelen en de weinige belangen die mensen hierbij hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans is zo verschrikkelijk klein, dat de kans dat er morgen spontaan briefjes van 500 uit je poepert komen groter is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitermate gering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kans dat je de staatsloterij wint de 10e is velen malen hoger

wat let je!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zo groot. Christus moet eerst terug komen. Dan pas vergaat de wereld..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een volledig overzicht van zo goed als alle denkbare einde-van-de-wereld scenario's (compleet met op wat voor termijn zoiets kan gebeuren): zie de bron hieronder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net zo groot als jij morgen kan vliegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat we in de buurt zitten, als Jezus terug komt op de aarde.
Lees de Bijbel maar over de eindtijd, echt alles klopt.