In hoeveel tijd draait de zon om haar as?

Ik weet dat de zon om haar as draait maar in hoeveel tijd gaat dat rondje? Wij doen er 24 uur over.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
14.1K
Cryofiel
8 jaar geleden
Wij doen er ongeveer 23 uur en 56 minuten over.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Plus Cryofiel ! Het verschil ontstaat doordat de aarde in die (bijna) uur een stukje verder door haar baan is gegaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je dan zo precies bent had je het woord 'ongeveer' moeten weglaten of nog preciezer moeten zijn. Ik was het woord 'ongeveer' vergeten zie ik nu want ik weet heus wel dat het niet precies 24 uur is.
KennisDelen
5 jaar geleden
Je maakt zelf een fout en gaat vervolgens iemand anders de les lezen?

Het beste antwoord

De rotatie aan de evenaar is ongeveer 25 dagen en aan de polen 36 dagen.
De Zon is niet vast, maar in plasmatoestand, waardoor verschillende rotatiesnelheden mogelijk zijn: daarom is de rotatiesnelheid aan de evenaar hoger dan aan de polen.
Gezien vanaf haar noordpool draait de Zon, net als de meeste objecten in het zonnestelsel, tegen de klok in. Doordat de Zon in dezelfde richting roteert als de Aarde, lijkt haar omwenteling gezien vanaf de Aarde drie dagen langer te duren.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ oh, dat verschil kende ik niet.

Andere antwoorden (1)

Gemiddeld 29 dagen
een jaar geleden