Kan entropie ook een oorzaak van de uitdijing van het heelal zijn?

Meestal lees ik dat entropie uiteindelijk zou kunnen worden veroorzaakt door de uitdijing van het heelal. Maar zou het ook andersom kunnen zijn?

8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, entropie kan een oorzaak van de uitdijing van het heelal zijn. Entropie is een maat voor de mate van ongeordendheid in een systeem. Hoe meer entropie, hoe meer energie er in het systeem aanwezig is. Deze energie kan de expansie van het heelal veroorzaken.
Bronnen:
5 maanden geleden