Wat doet de NASA om spechten weg te houden bij hun space shuttles?

Toen het space shuttle programma nog draaide, vormden spechten een gevaar omdat ze de brandstoftank beschadigden. Wat deed de NASA om ze weg te houden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Op deze website http://www.nytimes.com/1995/06/03/us/lovesick-woodpeckers-poke-hole-in-a-shuttle-s-schedule.html staat dit:

"On the advice of the bird experts, NASA technicians rigged up plastic owl decoys and played tapes of hooting sounds of great horned owls, predators of woodpeckers. Mr. Buckingham said this had apparently driven the flickers away from the Discovery and prevented any similar damage to Atlantis, the shuttle on the other launching pad."

Op advies van vogeldeskundigen plaatsten NASA-technici dus plastic uilen bij de ruimtevaartuigen en zij speelden bandjes met de geluiden van Amerikaanse oehoes, natuurlijke vijanden van spechten. Hiermee werden de spechten verdreven bij de Discovery en werd vergelijkbare schade aan de Atlantis voorkomen.