Wat gebeurt er als de aarde verder van de zon komt te draaien?

Ik heb eigenlijk een paar hypothetische vragen, waarbij ik benieuwd ben wat er gebeurt met de natuurkrachten zoals we ze nu kennen.

- Wat gebeurt er als de baan die de aarde om de zon maakt uitdijt?
- Wat gebeurt er als de aarde dichterbij de zon komt te draaien?
- Wat gebeurt er als deze baan meer ellipsvormig wordt?

En ook: wat als de baan die de maan om de aarde maakt verandert?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Met die natuurkrachten zoals we die kennen gebeurt helemaal niets.
Die zijn niet afhankelijk van de plaats in het heelal.
En niet afhankelijk van de plaats van de aarde.
Reddie
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Thecis
9 jaar geleden
+ Alleen geen antwoord op de vraag als de maan van baan verandert. Dan gaat het een en ander wel veranderen. Golven o.i.v. eb en vloed worden aanzienlijk hoger. Met een elipsvorm gaat dat op en neer naarmate de maan dichterbij of verder weg staat. Kortom, de maan is wel degelijk van invloed op (een aantal van) onze natuurkrachten
- Als de baan van de aarde om de zon uitdijdt is de temparatuur gemiddeld lager want de golven van de zon duurt lager om op aarde te komen. Ook zal 1 jaar langer duren dan 365 dagen. Kijk maar naar mars en Jupiter
- Als de aarde dicher bij de zon zou draaien zou op aarde warmer zijn en al het water verdampen.
- Als de baan van de aarde meer ellipsvormig word dan zouden er grotere verschillen op aarde zijn qua temparatuur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
De "golven van de zon" ? Ik denk dat je de "lichtstralen" of "lichtgolven" bedoeld. Wat het langer (in tijd of afstand) duurt voor het licht ons bereikt maakt gek genoeg niets uit voor de kracht van de stralen.
Wat wel verschil maakt is dat met een grotere afstand steeds minder stralen eenzelfde oppervlakte moeten verwarmen. En dat gaat incrementeel. Zie ook dit plaatje http://nl.wikipedia.org/wiki/Omgekeerde_kwadratenwet#mediaviewer/File:Inverse_square_law.svg waaruit blijkt dat een zelfde hoeveelheid lichtstralen een 4x zo groot oppervlak moet verlichten wanneer de afstand tot dat oppervlak 2x zo groot wordt en 9x wanneer de afstand 3x zo groot wordt.