Er is op dit moment geen enkel land of organisatie met concrete plannen voor een bemande vlucht naar de maan, zelfs niet met een doelstelling om mensen naar de maan te brengen. Gezien de voorbereiding die dit met zich mee brengt is er geen uitspraak te doen over wanneer dat dus gaat plaatsvinden.

Als je rekening houdt met het ontwikkelen en testen van raketten die dit met zich mee brengt dan denk ik dat een tijdhorizon van minimaal 10 jaar, maar waarschijnlijk langer, realistisch is.