Bestudering van de oppervlakte van Mercurius, doet inderdaad sterk vermoeden dat er in het verleden sprake moet zijn geweest van vulkanische actriviteit en iets van plaattektoniek (en dus ook aardbevingen). Op dit moment lijkt het een inactie, massieve bol te zijn waar niet veel (meer) gebeurt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Voordat die vragen ook nog komen:
Op aarde, Venus en een aantal manen in het zonnestelsel komt nog vulkanisme en dus ook aardbevingen voor. De korst op Mercurius en Mars zijn inmiddels vergroeit tot één solide deel. Hetzelfde geldt voor de maan van de aarde. Het oppervlak van de gasplaneten (Jupiter, Saturnus e.d.) is niet vast. Vulkanen en aardbevingen zullen daar dus ook niet voor komen. Plus voor het antwoord van Marleen !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lol ; plusje terug.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nice, dankje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
goed, niet geheel volledig, maar wel met hulp van ozewiezewoze