Kan het zomer zijn in het Universum ?

Ik was naar een foto van de ruimte aan het kijken. En vroeg me af of het daar zomer kon zijn,of lente,winter,herfst. Ik denk van niet maar voor zekerheid heb ik het toch gevraagd ;-).

Weet jij het antwoord?

/2500

Seizoenen ontstaan doordat een hemellichaam om een ster draait EN de as van dat hemellichaam niet parallel staat aan de as van de zon waar hij omheen draait. Je voelt hem al: Voor seizoenen moet je op een hemellichaam (bv de Aarde) zijn wat om een ster (bv de zon) draait. Zo in de vrije ruimte zijn er geen seizoenen.

Nee, de seizoenen bestaan door de scheve stand van de aard-as en de hoek waaronder de zon de aarde beschijnt. Het universum heeft geen 'as' (alhoewel het wel vanuit één punt uitdijt) en ook geen externe lichtbron zoals de zon. Dus geen seizoenen zoals we die op aarde kennen.

Nee, om seizoenen te hebben moet er een dichtbijzijnde ster zijn, en er moet net als de aarde een dampkring om zijn en om de ster heendraaien. Bovendien moet hetgene ook op de goede afstand zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100