als wij het absolute maximum van snelheid weten te overschrijden, gaan we dan terug in de tijd

vraag zegt volgens mij genoeg, nog even een alfbeelding erbij(snel in paint gemaakt)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Terug in de tijd kijken kan in theorie,
als je sneller dan bent dan het licht kan je het licht opvangen van het verleden net als wij doen bij het licht dat wij zien van sterren dat soms wel duizenden jaren oud is.
hier komt echter bij kijken dat de richting die je uit gaat niemand je kan zien totdat jij voorbij bent omdat jij sneller bent dan het licht dus zullen de gene die je zien ook terug in de tijd kijken.
Maar daadwerkelijk terug gaan in de tijd is onmogelijk, tenzij het een uittreding betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee dat zou je wel denken, maar het is onmogelijk.. C is een constante en kan nooit overschreden worden...

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar je hebt in theorie gelijk... Je haalt je eigen lichtstralen in als je dat theoretisch voor elkaar krijgt en je eigen lichtstralen inhalen is in feite terug in de tijd gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een mooie avatar, XiniX!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg nooit onmogelijk, wat vandaag niet kan is wellicht straks geen probleem. We vliegen net pas een eeuw en dat was daarvoor ook onmogelijk.
Dat is inderdaad een van de theoretische methoden om terug te gaan in de tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste: Je kunt niet terug in de tijd!
Ten tweede: je kunt niet een afstand afleggen zonder dat het tijd kost. Bij geen enkele snelheid. En je kunt niet sneller dan het licht (300 000 000 meter per seconde)volgens ene mr. Einstein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het absolute maximum... dat is immers het ABSOLUTE MAXIMUM...dat kun je dus niet overschrijden!

Toegevoegd na 5 uur:
Ik zeg niet dat het absolute maximum een vast gegeven is, of zelfs maar bestaat... maar absoluut is absoluut....en maximum is maximum! OZO
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want dit geldt alleen in Einsteins formule, die echter als randvoorwaarde heeft gesteld dat niets sneller kan dan het licht. Mocht je wel sneller dan het licht kunnen gaan, dan geldt is de hypothese van Einstein onjuist, en klopt je redenatie niet meer!
-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maakt een extrapolatie op grond van een aanname, namelijk dat C (de maximale licht constante), meer constant is dan de tijd.

Dat is de basis van Einsteins theorie, maar dit specifieke aspect is niet bewezen, omdat het niet mogelijk is C te benaderen ...

In theorie zou bij het benaderen van C de tijd volgens Einstein afremmen, en bij C zou de tijd stilstaan. De vraag is of dit daadwerkelijk zo is voor alle richtingen van C, of alleen maar zo lijkt voor zonnestelsel die zich van ons af bewegen. Dat laatste punt is namelijk nog niet experimenteel getoetst. Gevoelsmatig klinkt het vreemd dat als ik een jaar lang van je af beweeg met de lichtsnelheid en vervolgens een jaar lang terug beweeg met de lichtsnelheid dat ik dan niet ouder zou zijn geworden, maar jij wel 2 jaar ouder bent geworden.

Die aanname is op zijn zachts gezegd twijfelachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het woord constante wordt hier teveel gebruikt. C is een constante, d.w.z. dat de snelheid van het licht niet kan veranderen. Dat wil niet zeggen, dat er geen snellere deeltjes zijn, ondanks het feit dat Einstein dat niet geloofde. Terug gaan in de tijd zal niet verlopen via de snelheid, maar via verbindingen in het tijd en ruimte continuüm, wormholes genoemd door vriend Hawking.