In het ISS wordt een atmosfeer gecreeerd met dezelfde samenstelling en druk als de aardse atmosfeer op zeeniveau. De primaire bron van zuurstof is water. Door electrolyse wordt dit water gesplitst in zuurstof en waterstof. De waterstof wordt in de ruimte geloosd.
Het bij de electrolyse gebruikte water is grotendeels gerecycleerd afwalwater. Afwalwater kan ook zo perfect gezuiverd worden dat het weer als drinkwater kan gebruikt worden.
Daarnaast heeft men nog een secundaire voorraad vloeibare zuurtsof in flessen. Die worden aangesproken bij problemen met de electrolyseapparatuur.

Een interessante artikel over deze zaken vind je op :
http://science.nasa.gov/headlines/y2000/ast13nov_1.htm
Deze vraag werd beantwoord door:
prof.dr. Paul Hellings
hoogleraar toegepaste wiskunde
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel
Groeten Danny