Het vorige antwoord "tegen de warmte" is niet het hele antwoord. Want dan zouden ze hem ook blank metaal kunnen laten. De witte verf heeft als doel de raket en de elektronica erin te beschermen tegen Ultra Violet licht. Dat zorgt voor statische elektriciteit en elektro straling.
Die verf moet dat voorkomen (en ook warmte afweren).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan moet je die bron wel lezen!! "The first two, used for STS-1 and STS-2, were painted white to protect the tanks from ultraviolet light during the extended time that the shuttle spends on the launch pad"

Andere antwoorden (1)

Dat is om te voorkomen dat ze te warm worden van binnen, als ze op de lanceerinrichting staan.