klopt helemaal.!
De wereld draait om de zon door en daardoor je 4 seizoenen in een jaar. En de korte en lange avonden. Dus donkerheid bedoel ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seizoenen zijn een gevolg van het feit dat de aarde licht gekanteld op haar as om de zon draait. Tijdens de zomer zit ons halfrond richting de zon gekanteld, en hebben we dus relatief meer zonlicht, en langere dagen. Tijdens de winter zit ons halfrond van de zon af gekanteld, en hebben we dus relatief minder zonlicht, en kortere dagen.

Da afstand tot de zon is minder belangrijk - tijdens onze winterperiode zit de aarde dichter op de zon dan tijdens onze zomerperiode.