Waarom wordt er kerosine ipv benzine gebruikt in een vliegtuig motor?

Beste lezers,

Ik moet een profielwerkstuken maken. Ik heb als hoofdvraag Waarom wordt er kerosine ipv benzine gebruikt in een vliegtuig motor?

Mijn docent die heeft mijn hoofdvraag goed gekeurd. Nu moet ik gaan kijken wat ik als practicum wil onderzoeken.

Heeft iemand een idee wat ik op dit gebied kan onderzoeken?
En als het nodig is om mijn vraag aantepassen dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Musti

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet elk vliegtuig kan op kerosine vliegen: alleen turbinemotoren werken daarop, dus straalmotoren en turboprops.
Kleinere vliegtuigen hebben vaak een zuigermotor vergelijkbaar met de benzinemotor van auto's, deze vliegen op Avgas (aviation gasoline - vergelijkbaar met benzine)
In krantenberichten lees je vaak de domme fout van verslaggevers die het hebben over "kerosine" als er een klein privé vliegtuig is neergestort....

Antwoorden (1)

onder je vraag wordt verwezen naar vrijwel de zelfde vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/vliegtuigen/vliegt-vliegtuig-kerosine-bijv-bezine.1661
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je snelle reactie.
Mijn probleem is wat voor praktische onderzoek kan ik bij dit onderwerp uitvoeren?
Kan ik iets bouwen/ meten etc..? Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik verwacht niet een zinnig advies te kunnen geven, ik klikte op (toonde interesse in) je vraag en liep eigenlijk tegen een antwoord aan. Maar begin eens met te vertellen op welke opleiding (niveau) je zit. Persoonlijk ben ik wel geïnteresseerd of inderdaad de verbrandingswaarde per kilo brandstof gelijk is van de verschillende brandstoffen. Maar dat kan je waarschijnlijk vanuit de luie stoel wel uitvinden. Veel succes met je onderzoek en de formulering daarvan :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je je vraag moet verwijderen en heel anders opnieuw moet plaatsen. Je hoofdvraag is namelijk helemaal je vraag niet, je wilt weten welk onderzoek je moet doen.